SKAPANDE SKOLA

Vart tog min Igloo vägen? (4-10 år)

En föreställning om klimatförändringar.

Vi kan erbjuda skapande skola projekt i anslutning till föreställningen.

Vi kan skräddarsy skapande skola projekt för era ändamål. Kontakta oss!

Information och bokning

KONTAKTA OSS
Yvonne Granath 073-759 89 64,
epost: yvonne@boulevardteatern.se

Isabelle Ström 073-096 51 66,
epost: issa@boulevardteatern.se

Workshop

Vi erbjuder två workshops som utgår ifrån föreställningen ”Vart tog min igloo vägen?”.

Workshopen syftar till att fördjupa teaterupplevelsen och fånga upp tankar och reflektioner efter föreställningen, vi diskuterar klimatfrågan; vad som sker och vad vi kan göra för att påverka klimatet positivt.

Genom teater utvecklar vi vår förmåga till inlevelse och stärker både vår egen identitet och får förståelse för andra. Dessutom utvecklar vi vår fantasi och samarbetsförmåga.

Medverkande

Workshop/samtal
Isabell Ström och Josefin Karlsson

Workshop alternativ

Vi formar gärna workshopen efter era önskemål och behov.
Här är två förslag:

 

Workshop 1
Tid: 20 min - i anslutning till föreställningen. 
Plats: i samma lokal som föreställningen ges.
Antal: Max 65 barn (4-6 år), 90 barn (7-10 år) + personal.

Workshop 2
Tid: 40 min
Plats: gymnastiksal eller 2 klassrum
Antal: Max 25 barn, och minst 2 vuxna
 

Läs mer i pdf filen nedan.

Föreställning

Ett magiskt arktiskt äventyr!
Följ med Oolik på hennes resa för att söka efter hjälp. På vägen, i en gnistrande stjärnklart arktiskt kall värld, möter hon flockar av snögäss, slädhundsvalpar, valrossar och DIG! I en interaktiv, musikalisk föreställning reser Oolik genom snöstormar, över oceaner och in i våra hjärtan.

Medverkande
Skådespelare: Isabell Ström och Josefin Karlsson
Regi: Roger Westberg
Musik: Elinne Leandersson
Scenografi/ljus: Kundali Löfstrand
Kostym: Malin Tivenius
Efter en originalidé av The Bone Ensemble (UK)
Speltid: 50 min

Läroplan

I läroplanen (Lgr11) kan vi läsa:
 ”Genom ett miljöperspektiv får de möjligheter både att ta ansvar för den miljö de själva direkt kan påverka och att skaff a sig ett personligt förhållningssätt till övergripande och globala miljöfrågor. Undervisningen ska belysa hur samhällets funktioner och vårt sätt att leva och arbeta kan anpassas för att skapa hållbar utveckling.”

I skolans grundläggande värden beskrivs att vi ska främja elevernas respekt för vår gemensamma miljö, och som övergripande mål visa respekt för och omsorg om såväl närmiljön som miljön i ett vidare perspektiv.

Pdf för utskrift

Klicka på bilden för att hämta pdf-filen.